Hebben jullie een antwoordnummer?
Ja.
ENRA verzekeringen bv
Antwoordnummer 61305
1613 ZA Grootebroek
Hebben jullie een privacyverklaring?
Ja. U vindt onze privacyverklaring hier.
Hoe gaan jullie om met mijn persoonlijke gegevens?
ENRA verwerkt verschillende persoonsgegevens van u om producten en diensten te kunnen leveren. We zullen te allen tijde zorgvuldig met die persoonsgegevens omgaan. Daarbij houden we ons aan de eisen die de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en de Telecommunicatiewet ons opleggen. In deze verklaring leest u hoe ENRA met uw persoonsgegevens omgaat.
Hoelang kan het verhalen van mijn schade op de tegenpartij duren?
Wanneer uw schade verhaalbaar blijkt op een tegenpartij zullen wij proberen uw persoonlijke schade en de door ons uitgekeerde schade te verhalen. Wij proberen na ontvangst van het schadeformulier de tegenpartij zo snel mogelijk aan te schrijven. Hoe lang het vervolgens duurt om de schade te verhalen is lastig in te schatten. Gemiddeld duurt het 2-4 weken voordat wij een reactie van een verzekeraar ontvangen. Dat betekent niet dat het dossier dan ook is afgewikkeld; soms ontstaat er discussie over de aansprakelijkheid of moet er meer informatie worden opgevraagd. De duur van het verhalen van een schade kan hierdoor uiteenlopen. Dit kan enkele weken tot maanden duren.
Ik heb mijn premie niet betaald, wat zijn de gevolgen?
Ik heb problemen bij het betalen van mijn premie, wat nu?
Als het (tijdelijk) niet lukt om je premie te betalen, dan is het belangrijk dat je zo snel mogelijk contact met ons opneemt. We kunnen dan samen naar een oplossing zoeken.
Wat kun je zelf doen?
- Laat een rekening niet liggen.
- Vraag advies aan een schuldhulpverlener of neem contact op met de gemeente waar je woont.
- Neem contact op met de vereniging voor schuldhulpverlening en sociaal bankieren (NVVK). Kijk hiervoor op nvvk.eu.
- Ook vind je handige tips op de website van het Nibud, op wijzeringeldzaken.nl en op https://geldfit.nl/welkom/verzekeraars/.
Het niet betalen van je premie heeft gevolgen: Proces bij betalingachterstanden
Kan ik bij u langskomen op kantoor?
U kunt uw vragen aan ons gemakkelijk per telefoon stellen. Op deze website vindt u ook antwoorden op de veel gestelde vragen. Mogelijk zit uw vraag hier tussen.
Mocht u ons willen bezoeken, dan kunt u van maandag tot en met vrijdag, tussen 9:00 uur en 17:00 uur langskomen op het volgende adres:
Zesstedenweg 211 – 213
1613 JE te Grootebroek
Kan ik een (elektrische) bakfiets ook verzekeren?
Ja. Een bakfiets kunt u ook bij ons verzekeren.
Is het een elektrische bakfiets, kiest u voor een elektrische fiets.
Is het een normale bakfiets, kiest u voor fiets.
Heeft u een elektrische bakfiets dan is het gebruik van een tweede slot verplicht. Dit geldt ook voor niet elektrische bakfietsen vanaf € 3.500. Dit tweede slot moet minimaal 2** (ART2) goedgekeurd zijn.
Is uw elektrische bakfiets duurder dan € 3.500? Dan bent u behalve het tweede slot óók verplicht een geactiveerde track & tracemodule te hebben. U kunt dan wel kiezen voor de Connected dekking.
Kan ik een (elektrische) vouwfiets ook verzekeren?
Ja. Een vouwfiets kunt u ook bij ons verzekeren.
Is het een elektrische vouwfiets, kiest u voor een elektrische fiets.
Is het een normale vouwfiets, kiest u voor fiets.
De voorwaarden voor een vouwfiets zijn hetzelfde als voor ‘gewone’ fietsen.
Kan ik inloggen op uw website?
Nee, bij ENRA kunt u niet online inloggen om uw lopende verzekeringen te bekijken.
Kan ik jullie bellen?
Ja. Wij zijn maandag tot en met vrijdag telefonisch te bereiken. U kunt ons bellen vanaf 8:30 uur tot 17:30 uur. Ons telefoonnummer is 0228 – 520 000.
Als u al een verzekering bij ons heeft afgesloten, is het handig (maar niet noodzakelijk) als u de gegevens van uw verzekering of schademelding bij de hand hebt als u ons belt.
Wij werken met een keuzemenu:
- Heeft u een vraag over een nieuwe of bestaande verzekering, een wijziging, een beëindiging of de premie? Keuze 1
- Heeft u een vraag over een schade of is uw voertuig gestolen, of belt u over een eerder gemelde schade of diefstal? Keuze 2
- Voor overige vragen: keuze 3
Kan ik jullie een e-mail sturen?
Ja. Wij zijn te bereiken via e-mail.
Voor vragen aan de polisafdeling, over uw aanvraag of wijziging stuurt u een e-mail naar:
- Voor fiets en E-bike verzekeringen: polisafdeling@enra.nl
- Voor bromfiets, scootmobiel en high speed E-bike verzekeringen: polisafdeling2@enra.nl
Voor vragen aan de schadeafdeling stuurt u een e-mail naar:
- Voor fiets en E-bike verzekeringen: schadeafdeling@enra.nl
- Voor bromfiets, scootmobiel en high speed E-bike verzekeringen: schadeafdeling2@enra.nl
Voor andere vragen stuurt u een e-mail naar: info@enra.nl.
Let op: e-mails die groter dan 25 MB zijn komen niet bij ons aan. Zorg er dus voor dat uw bijlages niet te groot zijn!
Wat is de reactietermijn?
Op deze pagina kunt u zien wat onze huidige reactietermijnen zijn.
Wat is het fraudebeleid van ENRA?
Het fraudebeleid van ENRA leest u hier. ENRA hanteert een zero tolerance beleid ten aanzien van fraude.
Wat is jullie adres?
Ons postadres is:
Postbus 210
1610 AE Grootebroek
Ons kantoor is gevestigd aan:
Zesstedenweg 211 – 213
1613 JE te Grootebroek
Wat kan ik doen als ik een klacht heb?
Als u een klacht heeft over ons of ons verkoopkantoor, onze werkwijze in het algemeen of over onze informatieverschaffing, dan verzoeken wij u ons daar zo spoedig mogelijk over te informeren. Wij zullen dan proberen om samen met u tot een oplossing van het geschil te komen. Onze interne klachtenprocedure kunt u opvragen.
U kunt via ons klachtenformulier uw klacht bij ons kenbaar maken.
Mochten wij gezamenlijk niet tot een bevredigende oplossing kunnen komen, dan kunt u met uw klacht terecht bij:
- De directie van de verzekeraar die op uw polis staat vermeld of
- Het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KiFiD),
Postbus 93257, 2509 AG Den Haag,
Telefoon: 070-3338999;
E-mail: consumenten@kifid.nl
Website: www.kifid.nl
Ons aansluitnummer bij KiFiD is 300.005052.
U kunt zich tevens tot de burgerlijke rechter wenden.